Вижницька міська громада
Чернівецька область, Вижницький район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Головне управління ДПС у Чернівецькій області

Дата: 06.04.2022 09:25
Кількість переглядів: 306

 

 

Головне управління ДПС у Чернівецькій області

 

Топ - 5 найактуальніших запитань з гарячої лінії про сплату податків під час війни

17 березня набрали чинності зміни до Податкового кодексу України ПКУ внесені Законом України №2120-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» далі (Закон -2120).

Для роз’яснення буковинцям новацій Закону - 2120 проведено «гарячу лінію». На запитання платників відповідала заступник начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області Тетяна Булавка.

Плату за землю під час війни не нараховують та не сплачують всі  землевласники чи лише за землю  на територіях, на яких ведуться бойові дії?

Як сплачується єдиний податок для платників спрощенців першої та другої групи на час проведення воєнних дій?

Уточніть щодо сплати єдиного внеску за себе підприємцями, особами, які провадять незалежну професійну діяльність, та членами фермерського господарства у період воєнного стану?

Які особливості оподаткування та подання звітності на період воєнного стану необхідно врахувати представникам бізнесу?

Чи включається до оподаткування вартість добровільно переданого дизпаливо ДВА для перевезення гуманітарної допомоги для ЗСУ?

Відповіді на запитання за посиланням: https://cv.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/578429.html

 

Чи можна відкликати подані заяви про застосування спрощеної системи оподаткування

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, що порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку першої-третьої груп здійснюється відповідно до підпунктів 298.1.1 – 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Відповідно до п. п. 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 ПКУ для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу за місцем податкової адреси заяву.

Заява подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один з таких способів:

1) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

3) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року №851-ІV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги»;

4) державному реєстратору під час державної реєстрації створення юридичної особи або державної реєстрації фізичної особи – підприємця. Відповідна заява або відомості передаються до контролюючих органів у порядку, встановленому Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».

Згідно з п. п. 298.1.2 п. 298.1 ст. 298 ПКУ зареєстровані в установленому порядку фізичні особи – підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.

Зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву.

Платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів.

Норми Податкового кодексу України не передбачають можливості відкликання фізичними особами – підприємцями поданих ними заяв про застосування спрощеної системи оподаткування.

 

Здаєте майно в оренду – маєте задекларувати отриманий дохід та сплатити до бюджету податок

Наголошують у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області. Та зазначають, кожен громадянин, який не є підприємцем, але здає нерухоме майно (квартиру, будинок, кімнату або ж нежитлове приміщення) в оренду іншій фізичній особі має задекларувати отриманий дохід та сплатити до бюджету податок на доходи фізичних осіб у розмірі 18 % та 1,5 % військового збору.

Нагадаємо, що граничний термін подання декларацій про майновий стан і доходи – 3 травня. В умовах запровадження воєнного стану в Україні подовжено граничні строки для подання податкової звітності платниками податку на 90 календарних днів після завершення стану війни. 

Подати декларацію платникам необхідно до податкової інспекції за місцем своєї реєстрації.

Звертаємо увагу, що дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку. Якщо орендар є фізичною особою, яка не є суб’єктом господарювання, особою, відповідальною за нарахування та сплату (перерахування) податку до бюджету, є платник податку - орендодавець. При цьому такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету в строки, встановлені ПКУ для квартального звітного (податкового) періоду, а саме: протягом 40 календарних днів, після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу, сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року податку та податкового зобов’язання за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації.

Під час нарахування доходу фізичною особою від надання нею в оренду об'єктів нерухомості необхідно враховувати розмір орендної плати, зазначений в договорі оренди, який має бути не меншим, ніж мінімальна сума орендного платежу за повний чи неповний місяць оренди. Мінімальна сума орендного платежу визначається за Методикою визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб, затвердженою постановою КМУ від 29.12.2010 р. № 1253«Про затвердження Методики визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб», виходячи з мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомості з урахуванням місця її розташування, інших функціональних та якісних показників, що встановлюються органом самоврядування села, селища, місця, на території яких вона розташована.

 

У «Електронному кабінеті» отримання інформації відбувається в режимі онлайн

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, що платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

Листування платників податків з органами податкової служби здійснюється дистанційно у режимі реального часу через персоналізований сервіс «Електронний кабінет». На сьогодні Електронний кабінет є найпопулярнішим електронним сервісом Державної податкової служби, який забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом України (далі – ПКУ) та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ.

Листування контролюючих органів з платниками податків, які подали заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» шляхом надіслання документа в Електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет.

Датою вручення платнику податків документа є дата, зазначена у квитанції про доставку у текстовому форматі, що відправляється з електронного кабінету автоматично та свідчить про дату та час доставки документа платнику податків. Якщо доставка документа відбулася після 18  години, датою вручення документа платнику податків вважається наступний робочий день. Якщо доставка відбулася у вихідний чи святковий день, датою вручення документа платнику податків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

Платник податків один раз протягом року може надіслати контролюючому органу через Електронний кабінет заяву про відмову отримувати документи через Електронний кабінет. Датою завершення листування платника податків через Електронний кабінет є дата, зазначена у квитанції про доставку контролюючому органу заяви про відмову отримувати документ через Електронний кабінет.

Варто пам’ятати про переваги Електронного кабінету:

працює за допомогою персональних комп’ютерів та смартфонів;

працює цілодобово (в т. ч. у святкові та вихідні дні);

отримання інформації відбувається в режимі онлайн, без відвідування Центрів обслуговування платників;

без встановлення програмного забезпечення, економія часу.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь