Вижницька міська громада
Чернівецька область, Вижницький район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Головне управління ДПС у Чернівецькій області інформує

Дата: 11.01.2023 14:16
Кількість переглядів: 147

У 2022 році буковинці сплатили до державного бюджету майже 366,4 млн грн військового податку

Задля перемоги над агресором буковинці роблять усе можливе, зокрема фінансово підтримують ЗСУ сплачуючи військовий податок. Оскільки фінансове забезпечення функціонування армії значною мірою обумовлені надходженнями військового податку, який справляється до державного бюджету з легально виплачених доходів.

У 2022 році сплачено майже 366,4 млн грн військового податку – інформує начальник Головного управління ДПС у Чернівецькій області Віталій Шпак. Ця сума перевищує надходження у 2021 році 84,2 млн грн, або 29,8 відсотків.

Посадовець відзначає, що буковинці від початку запровадження військового податку(серпень 2014 року)  сплатили понад 1 млрд 675,5 млн грн:

серпень – грудень 2014 року - 29,6 млн грн; 2015 рік - 88,3 млн грн; 2016 рік - 106,2 млн грн; 2017 рік – 148,6 млн грн; 2018 рік – 189,2 млн грн; 2019 рік - 222,7 млн грн; 2020 рік - 238,9 млн грн; 2021 рік - 285,6 млн грн;  2022 рік - 366,4 млн грн.

Підтримайте УКРАЇНСЬКУ АРМІЮ – платіть військовий збір!

 

Віталій Шпак: Війна не час для ухилення від сплати податків!

Сьогодні в центрі дискусії між податківцями області та громадськістю опинилася проблема несплати податків деякими громадянами, які фактично здійснюють підприємницьку діяльність на КП МТК "КАЛИНІВСЬКИЙ РИНОК" - інформують у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області.

У легальних продавців, які зареєстровані підприємцями та наповнюють місцевий бюджет виникає питання, «чому?» - чому під час війни інші здійснюють діяльність без державної реєстрації приватним підприємцем, чому не сплачують єдиний податок. Також їх обурює, що орендодавці магазинів та контейнерів працюють в «тіні», не декларують та не сплачують податки. За їх словами невтішна ситуація і щодо оформлення найманих працівників.

Начальник Головного управління ДПС у Чернівецькій області Віталій Шпак зазначає, що враховуючи перебування економіки на воєнних рейках, несплата податків в умовах активного ведення підприємницької діяльності і достатнього рівня доходів, негативно сприймається суспільством. Таке ж сприйняття буде і з боку податківців. Незважаючи, що на період військового стану проведення перевірок дещо обмежено, але фактичні перевірки згідно звернень громадян та органів влади дозволено проводити, податківці змушені будуть провести заходи реагування.

Також, у податковому відомстві обговорили від чого залежить податкова відповідальність громадян і як її можна підвищити. Однозначної відповіді, що  спонукає громадян ризикувати своєю репутацією не знайшли – зареєструватися підприємцем нескладно – можна як офлайн ( за участі державного реєстратора) так і онлайн через Портал Дія (реєстрація відбувається в автоматичному режимі без участі державного реєстратора), ставка єдиного податку першої групи невисока – 268,40 грн, звітність подається один раз на рік і можна звітувати онлайн через Електронний кабінет на сайті податкової служби.

Всі були одностайні, що вагомих підстав для ухилення від сплати податків немає, а є небажання взяти на себе відповідальність за утримання війська, та найважливіше територіальної громади на території якої громадянин проживає..

Колегіально вирішили насамперед провести інформування на ринках і вкотре нагадати, що громадянам заборонено провадити підприємницьку діяльність без державної реєстрації приватним підприємцем та без сплати податків. Закликати, використовуючи усі інформаційні площадки, усіх хто не зареєстрований приватним підприємцем та не сплачує податок терміново - до 20 січня 2023 року привести свої документи відповідно до норм чинного законодавства.

А вже після 20 січня 2023 року спільно з адміністрацією ринків провести ретельне обстеження усіх торгових місць на ринку на наявність реєстраційних документів.

Звичайно такий стан справ, щодо несплати податків, викликає подив, оскільки більшість підприємців цих ринків займаються благодійністю та волонтерством, як на користь ЗСУ так  допомоги постраждалим від окупації, за що їм велика шана та повага  – підсумував Віталій Шпак.

 

Суб’єктам господарювання, що здійснюють зберігання пального, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки

Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, Законом України від 13.12.2022 № 2836-XI внесено зміни до порядку ліцензування зберігання пального, а саме:

на період дії воєнного стану на території України та протягом 30 днів з дня його припинення або скасування:

1) суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має право зберігати пальне, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки в обсязі до 2000 літрів на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензії на право зберігання пального, результатів надання інших адміністративних послуг);

2) зберігання пального, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки в обсязі понад 2000 літрів на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, здійснюється суб’єктом господарювання (у тому числі іноземним суб’єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на підставі безоплатного подання до територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, декларації про провадження господарської діяльності із зберігання пального (далі - декларація).

У декларації зазначаються відомості про:

суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво):

для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ, місцезнаходження, контактний номер телефону, адреса електронної пошти, прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) керівника юридичної особи або його уповноваженого представника;

для фізичної особи - підприємця - прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності), номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України), місце проживання, контактний номер телефону, адреса електронної пошти);

загальну місткість резервуарів та ємностей, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження.

Декларація може бути подана у довільній формі за вибором суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) нарочно, поштою або в електронному вигляді, в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу України.

Право на зберігання пального, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки в обсязі понад 2000 літрів на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, набувається з моменту подання декларації до територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

У разі якщо в період дії воєнного стану на території України та протягом тридцятиденного строку з дня його припинення або скасування контролюючим органом буде виявлено факти зберігання суб’єктом господарювання пального в обсягах понад 2000 літрів без отримання ліцензії та за відсутності належним чином поданої декларації, до такого суб’єкта господарювання застосовується відповідальність, передбачена статтею 17  Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР за здійснення зберігання пального без ліцензії.

 

Порядок реєстрації та застосування ПРРО платниками податків

Яким чином СГ може завантажити програмне забезпечення «Програмний реєстратор розрахункових операцій»?

Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, суб’єкт господарювання може завантажити програмне забезпечення «Програмний реєстратор розрахункових операцій» скориставшись вебпорталом Державної податкової служби України за посиланням: Головна>БАНЕР>Програмні РРО>Програмний реєстратор розрахункових операцій.

Для завантаження програмного забезпечення потрібно скористатись будь-яким браузером (для Google Chrome існують окремі налаштування для завантаження файлів з ftp).

 

Буковинці зобов’язані задекларувати доходи від надання майна в оренду

Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області нагадують громадянам, які здають в оренду житлову чи іншу нерухомість та рухоме майно про обов’язок задекларувати отримані доходи. Відповідно до статті 164 Податкового кодексу декларуванню підлягають доходи, отримані від надання в оренду житлових приміщень, гаражів, дачних будинків, присадибних та інших земельних ділянок. Якщо нерухомість або інше майно орендує юридична особа або фізична особа – підприємець, то податковим агентом є орендар. Він і повинен утримати та перерахувати до бюджету податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків та військовий збір за ставкою 1,5 відсотків. Якщо ж нерухомість орендує фізична особа, то ПДФО та військовий збір сплачує власник майна.

Відтак, буковинці можуть подати декларацію за допомогою електронного сервісу «Електронний кабінет». Скористатись зазначеним сервісом зможуть фізичні особи, які мають особистий ключ кваліфікованого електронного підпису.

Так, в розділі «Податкова декларація про майновий стан і доходи» можна сформувати декларацію з частковим заповненням на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих, виплачених доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та відомостей щодо об'єктів нерухомого, рухомого майна.

Буковинці до бюджетів територіальних громад заплатили майже 5,5 млрд грн податків

Про це поінформував громадськість начальник Головного управління ДПС у Чернівецькій області Віталій Шпак.

Загалом у 2022 році до місцевого бюджету надійшло 5 млрд 489,8 млн грн податків, зборів та обов’язкових платежів, що на 1 млрд 297,7 млн грн, або на 31 % перевищує показник 2021 року.

За словами посадовця торік серед основних джерел формування місцевих  бюджетів був податок на доходи фізичних осіб – понад 4 млрд 79,2 млн грн, що більше на 41,9% або на 1 млрд 204,2 млн грн, ніж у січні – грудні 2021 року;

Суб’єкти малого підприємництва «спрощенці» сплатили майже 643,0 млн грн єдиного податку. Приріст до минулого року  9,2 %  або на 54,1 млн грн.

 Землевласники та землекористувачі забезпечили місцевим бюджетам понад 410,5 млн грн.

Продавці алкоголю та тютюну сплатили 120,9 млн грн акцизного податку з роздрібного продажу.

***Комунікаційна податкова платформа для громадськості та бізнес-спільноти продовжує свою роботу. Звернення можна направляти на електронну скриньку платформи cv.ikc@tax.gov.ua

 

До уваги платників: працюють «гарячі лінії» для надання консультацій платникам податків

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області звертають увагу платників податків, що з питань щодо застосування податкового законодавства  можна звертатись на телефонні «гарячі лінії»: 

Управління електронних сервісів:

(з питань надання адміністративних послуг, реєстрація та облік платників податків, приймання податкової, фінансової  та іншої звітності)

(0372)545629; +380990012322

Управління оподаткування юридичних осіб:

Адміністрування ПДВ;

0372(545622); +380502280460; +380505754038

Відшкодування ПДВ;

0372(545638); +380502280460; +380953681424

Адміністрування єдиного податку та податку на прибуток підприємств;

0372(546010); +380502280460; +380509511523 

Адміністрування місцевих податків з юридичних осіб;

0372(545619); 0502280460; 0990712887 

Відділ з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків

(зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних)

(0372)545037; +380990276114.

Управління оподаткування фізичних осіб:

(з питань сплати фізичними особами єдиного податку, ПДФО, ЄВ, майнових податків)

(0372)545608;(0372)545601;+380506717063

Управління контролю за підакцизними товарами:

(з питань сплати акцизного податку, ліцензування операцій з підакцизними товарами)

(0372)512656; +380500709472; +380506656932  

Управління по роботі з податковим боргом:

(0372)545635; (0372)545015

ЦОП ДПІ у м. Чернівці:

(звітність, надання адміністративних послуг у м. Чернівцях)

+380956587292 

Месенджер Facebook: https://www.facebook.com/tax.chernivtsi  

Електронна скринька: cv.official@tax.gov.ua 

Електронна скринька комунікаційної податкової платформи: cv.ikc@tax.gov.ua  

 

Закон України від 13 грудня 2022 року № 2836 набрав чинності 3 січня 2023 року

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області інформують, що  03 січня 2023 року набрав чинності Закон України від 13 грудня 2022 року № 2836-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України» (далі – Закон № 2836)

Зміни до Кодексу, зокрема, передбачають:(підпункт 69.1 викладено такій редакції):

 У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

У разі відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов’язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, такий платник податків звільняється від відповідальності, визначеної цим Кодексом, у межах діяльності, що провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України.

 Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов’язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов’язків щодо:

реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року;

реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року;

подання звітності, у тому числі передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для звітності, що подається за річний звітний (податковий) період), граничний термін подання якої припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до 1 червня 2022 року, I квартал 2022 року (для звітності, що подається за квартальний звітний (податковий) період) та звітності за лютий - травень 2022 року (для звітності, що подається за місячний звітний (податковий) період), за умови подання такої звітності до контролюючого органу не пізніше 20 липня 2022 року;

строків сплати податків та зборів за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для річного звітного (податкового) періоду), I квартал 2022 року (для квартального звітного (податкового) періоду), січень - травень 2022 року (для місячного звітного (податкового) періоду), за умови їх сплати не пізніше 1 серпня 2022 року (для сплати податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору - не пізніше 31 грудня 2022 року);

строків сплати грошових зобов’язань, визначених контролюючими органами, граничний строк сплати яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до 1 червня 2022 року, за умови їх сплати не пізніше 1 серпня 2022 року.

У разі звільнення платника податків від відповідальності з підстав, визначених абзацами четвертим - восьмим цього підпункту, податкові повідомлення-рішення, якими були визначені йому штрафні (фінансові) санкції та/або пеня за несвоєчасне виконання податкових обов’язків, крім сплати податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору, визначених абзацами четвертим - восьмим цього підпункту, вважаються скасованими (відкликаними) з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України".

За умови сплати не пізніше 31 грудня 2022 року в повному обсязі податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору із сум доходів, зазначених у податковій звітності, поданій у строк, визначений абзацом шостим цього підпункту, штрафні санкції та пеня за несплату або несвоєчасну сплату податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору із сум таких доходів не застосовуються.

Нараховані та сплачені або стягнуті у період з 1 серпня 2022 року до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування діяльності з торгівлі валютними цінностями у готівковій формі" суми штрафних санкцій та пені за несплату або несвоєчасну сплату податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору із сум доходів, зазначених у податковій звітності, поданій у строк, визначений абзацом шостим цього підпункту, не підлягають поверненню на поточний рахунок платника податків, не спрямовуються на погашення грошового зобов’язання (податкового боргу) з інших податків, зборів.

Платники податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов’язки, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня відновлення можливості платника податків, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов’язків, передбачених цим Кодексом, за умови виконання ними таких податкових обов’язків, щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платників податків.

Платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування єдиним податком за ставкою 2 відсотки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання податкових обов’язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня переходу таких платників на застосування особливостей оподаткування єдиним податком третьої групи за ставкою 2 відсотки за умови виконання ними таких податкових обов’язків, щодо реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з дня переходу на систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування єдиним податком за ставкою 2 відсотки.

У разі самостійного виправлення платником податків, з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених статтею 50 цього Кодексу, помилок, що призвели до заниження податкового зобов’язання у звітних (податкових) періодах, що припадають на період дії воєнного стану, такі платники звільняються від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених пунктом 50.1 статті 50 цього Кодексу, та пені.

Платники податку на додану вартість тимчасово, до припинення або скасування воєнного стану, не мають права на подання уточнюючих розрахунків до податкових декларацій, передбаченого пунктом 50.1 статті 50 цього Кодексу, за звітні (податкові) періоди до лютого 2022 року із показниками на зменшення податкових зобов’язань та/або декларування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість. Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Платники податку на прибуток підприємств, які відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" зобов’язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом, звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності за неподання або несвоєчасне подання річної фінансової звітності, яка підлягає оприлюдненню разом з аудиторським звітом, уточнюючого розрахунку до річної податкової декларації з податку на прибуток підприємств, що подається у разі, якщо показники оприлюдненої разом з аудиторським звітом річної фінансової звітності зазнали змін порівняно з показниками звіту про фінансовий стан (баланс) та звіту про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіту про фінансові результати), що подаються разом з податковою декларацією згідно з абзацом другим пункту 46.2 статті 46 цього Кодексу, та такі зміни вплинули на показники раніше поданої річної податкової декларації з податку на прибуток підприємств за відповідний податковий (звітний) період, з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні";

Закон 2836 за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2836-IX#Text

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь